Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-14, 11:21   #1
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Statistik motsvarande TennisInsight


Hej,

Jag använder personligen, eller har fram tills nu rättare sagt, använt TennisInsight.com (TI) för matchstatistik i olika grad. Tidigare denna månad gjorde TI en större uppdatering som har kantats med problem och sedan igår kväll ligger sidan nere igen med texten "TennisInsight will be offline until further notice.".

Om man tittar till deras Twitter ser man bl.a. följande uttalande:
Citat:
Admin here: Sad to say its all over for the TI Website. Monumental stuff up on our side. Sincere apologies. Thx and wishing you all the best
Samt följande uttalande när någon frågan om domänen är till salu:
Citat:
open to all suggestions at present. Lots of supportive emails been coming through which is great
För mig är det helt ofattbart hur man bara kan ge upp en sådan stor och seriös (i mina ögon fram tills nu) sida bara så där. Jag spekulerar i om de blivit hackade (både hemsida & Twitter), om de har förlorat sin databas helt och inte kan återställa, eller om dom bara har gjort ett förhastat uttalande i all hets och uppgivenhet från den nya lanseringen.

Hur som helst, nu till min funderingar.

1. Har ni några bra komplement till TennisInsight? Jag har främst intresserad av matchstatistik vad gäller serve- och returprocent per enstaka spelad boll. Gärna med möjlighet att filtrera på tidsperiod (t.ex. 12 månader tillbaka), underlag (t.ex. Grus) och Tour (t.ex. ATP/WTA eller Challenger)?
2. Har ni någon aning om hur TI har byggt upp och främst underhållit sin databas gällande matchstatistik? Det känns inte hållbart att de har uppdaterat det manuellt, men känns inte heller som att det går att utesluta då det låg en hel Community bakom detta arbete.
3. Känner ni till om man kan köpa motsvarande statistik i XML-format eller dylikt från någon källa?

Jag har kollat på några andra liknande sidor men har ännu inte lyckats hitta den här statistiken samlad på ett bra sätt. Jag vore extremt tacksam om någon kan hjälpa mig i denna fråga.

Stort tack på förhand!
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-16, 19:12   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Spelar du på enstaka poäng i matcherna?

Tennis Matchstat är en hyfsad sida men jag tror inte de har den statistik du söker.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 18:53   #3
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Spelar du på enstaka poäng i matcherna?

Tennis Matchstat är en hyfsad sida men jag tror inte de har den statistik du söker.
Jag är delvis i behov av så korrekt statistik som möjligt ner på bollnivå för att kunna beräkna olika utfall i matchen. Matchstat verkar ha statistiken för enskilda tidigare matcher, men ingen bra samlad bild. Detsamma gäller andra sajter som t.ex. atpworldtour.com.

Sista utvägen får bli att knåpa ihop ett eget datalager för att sedan kunna vrida och vända på data som jag önskar.

Skulle många vara intresserad av en tjänst likt TennisInsight så kommer jag eventuella göra en insats för att ta fram en publik tjänst framöver.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 01:57   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Känner du till Oncourt? Kostar pengar men ska vara bra vad jag har hört.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 08:29   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 676
Standard

Har någon testat oncourt? TennisInsight har ju stängt ned, fick du inte mailet där han skriver varför han stängde ned? :/ annars vet jag inga andra sidor än de två..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Pricehunter den 2014-11-20 klockan 08:36.
Pricehunter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 12:31   #6
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Känner du till Oncourt? Kostar pengar men ska vara bra vad jag har hört.
Jag har hört om Oncourt tidigare, men inte tittat djupare i det då det inte är en webbsida, utan en traditionell Windows Forms applikation vad jag förstår, vilket inte är lika smidigt för min del.

Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Har någon testat oncourt? TennisInsight har ju stängt ned, fick du inte mailet där han skriver varför han stängde ned? :/ annars vet jag inga andra sidor än de två..
TennisInsight gick ut med ett meddelande om anledningarna bakom efter att jag gjorde min ursprungspost, numera är jag upplyst

Hur som helst lutar det mot att jag förr eller senare kommer lägga ner tid på att bygga upp en slimmad TI sida med renodlad fokus på minst lika bra statistik, men minus Community-biten. Jag meddelar er när jag har fått tid att realisera detta.

Tack så länge för svaren!
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 13:38   #7
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av droid Visa inlägg
Jag har hört om Oncourt tidigare, men inte tittat djupare i det då det inte är en webbsida, utan en traditionell Windows Forms applikation vad jag förstår, vilket inte är lika smidigt för min del.



TennisInsight gick ut med ett meddelande om anledningarna bakom efter att jag gjorde min ursprungspost, numera är jag upplyst

Hur som helst lutar det mot att jag förr eller senare kommer lägga ner tid på att bygga upp en slimmad TI sida med renodlad fokus på minst lika bra statistik, men minus Community-biten. Jag meddelar er när jag har fått tid att realisera detta.

Tack så länge för svaren!
Ok, sorry tänkte inte på när du skrev första inlägget. Men känns sjukt att allt kastas i sjön, jag personligen tror han eller ngn annan kommer starta upp igen, det jag inte förstår är varför han ändrade layouten!? För allt med stats och dylikt borde väl han fått från ngn databas som skötte det per automatik, och uppdaterades samtidigt med sidan. För vet inte vad annars det är som skulle tagit hans tid?

Men hur som så är jag på det tåget om du kör igång med något liknande och jag betalar gärna för det med så som TI.

Keep in touch
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pricehunter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 23:02   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Saknas verkligen en bra sajt för tennisstatistik, får du till en bra kan det nog bli gott om besökare.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-22, 10:42   #9
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Gäller ju "bara" att hitta källor till informationen. Jag har själv OnCourt och deras databas är hur lätt som helst att hacka. Dessutom kan man skörda info från diverse sidor. Som sagt. Gäller bara att:

1. Hitta källorna
2. Skörda data (Parse, API etc)
3. Skapa ett attraktivt presentationslager

Har själv varit inne på det flera gånger och kommit en bit på vägen men aldrig orkat ro det i hamn pfa tidsbrist.
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 18:50   #10
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 676
Standard

Kan meddela att TI kommer att vara up and running till 2015
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pricehunter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 10:16   #11
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter Visa inlägg
Kan meddela att TI kommer att vara up and running till 2015
Det var verkligen i rättan tid. Uppe från och med idag!
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td